27 Temmuz 2010 Salı

İstanbul'u yeniden keşfetmek için Kültür Tırı'na dokunun

EVİMİZ İSTANBUL
İstanbul 2010 Avrupa Kültür Başkenti Ajansı, Türkiye Eğitim Gönüllüleri Vakfı (TEGV) ve İstanbul İl Milli Eğitim Müdürlüğü’nün işbirliğiyle hayata geçirilen “Evimiz İstanbul” ilköğretim çağındaki İstanbul'lu tüm çocukları kent kültürünün farklı boyutlarına ilişkin bilgilendirmeyi, çocukları bu alanda geliştirmeyi ve İstanbul’un kültürel mirasını sahiplendirmeyi amaçlıyor.
Hedef: 700 Gönüllü, 3.000 Öğretmen 45.000 Çocuk
2009 yılının Ekim ayında başlayan Evimiz İstanbul projesi 2010 yılının Aralık ayına kadar, İstanbul’da yaşayan ilköğretim çağındaki 45.000’e yakın çocuğa ulaşmayı hedefliyor. İstanbul ve İstanbul’un Avrupa Kültür Başkentliği hakkında farkındalık yaratmak, kent kültürü bilincini geliştirmek, kentsel aidiyet duygusunu güçlendirmek, kültür ve sanat konusundaki yaratıcılıklarını desteklenmek amaçlarıyla yola çıkan proje 5 ana başlık altında faaliyetlerini sürdürüyor.
Kulüp Etkinlikleri
Projede yer alacak çocuklar, TEGV’in İstanbul’daki 2 Eğitim Parkı ve 6 Öğrenim Birimi’nde oluşturulacak kent kulüplerinde katılımcı eğitim yöntemleri kullanılarak İstanbul’a dair çalışmalar yapılıyor. İstanbul Kent Kültürü Kulüpleri 864 çocuğa ulaşmayı hedefliyor.
Bu bağlamda özel bir eğitim içeriği hazırlandı; özel eğitim materyalleri üretildi. Bu amaçla, 108 gönüllüye konuyla ilgili eğitim verildi. Kulüp çalışmaları kapsamında, 8 farklı noktada çocukların çalışmalarının sergileneceği İstanbul 2010 temalı sergiler düzenleniyor. Etkinlik noktalarındaki kütüphanelerde ise İstanbul’a dair kitapların yer aldığı bir İstanbul Kitaplığı oluşturuluyor.
Ateşböcekleri
İstanbul’da 26 farklı ilçede faaliyet gösterecek 2 adet Ateşböceğinde uygulanacak 3 saatlik etkinlik ile toplam 8.640 çocuğa ulaşılması hedefleniyor. Bu etkinliklerde, çocukların İstanbul ve Avrupa Kültür Başkentliği konularında farkındalık kazanması, etkinliklere aktif şekilde katılarak eğlenceli bir ortamda İstanbul’u farklı özellikleriyle tanımaları ve “İstanbul’daki Avrupa ve Avrupa’daki İstanbul” teması üzerinden İstanbul’u Avrupa Kültür Başkenti olarak öğrenmeleri ve paylaşmaları sağlanıyor.
Eğitim Parkları / Öğrenim Birimleri
İstanbul’da 6 farklı ilçede bulunan TEGV Etkinlik Noktalarında uygulanacak 3 saatlik etkinliklerde 60 gönüllünün desteği ile 5.120 çocuğa ulaşılması hedefleniyor.
Kültür Tırı
Kültür Tırı’nın programı içinde; çocuklara yönelik oyun tabanlı etkinlikler, çocuk ve yetişkinlere yönelik İstanbul’la ilgili çeşitli film-belgesel gösterimleri ve ziyaretçiler için anı olarak saklayabilecekleri “İstanbul Hatırası” fotoğraf çekimi bulunuyor. İstanbul’un 10 ilçesinde kısa süreli olarak konuşlandırılacak olacak “Kültür Tırı”nda değişik sanat performansları sahnelenecek.
Okul Çalışmaları
İstanbul’da yerleşik 2 TEGV Eğitim Parkında 23.040 çocukla İstanbul Kent Kültürü kapsamında eğitim etkinlikleri yapılıyor. İstanbul’da 2 farklı ilçede bulunan bu etkinlik noktalarında uygulanacak 3 saatlik eğitim etkinliğinde 120 gönüllünün desteği ile 23.040 çocuğa ulamayı hedefliyor. TEGV etkinlik noktalarına kendi olanaklarıyla gelemeyen İstanbullu çocukların, İstanbul 2010 Avrupa Kültür Başkenti Ajansı ve İstanbul Büyükşehir Belediyesinin sağlayabileceği ulaşım desteği ile bu noktalarda eğitim etkinliklerinden faydalandırılması sağlanıyor.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder