30 Temmuz 2010 Cuma

SOKAĞIMDAN TARİH YAZIYORUM'UN ÜSKÜDAR GAZETESİ ÇIKTI


İstanbul 2010 Avrupa Kültür Başkenti Ajansı’nın katkılarıyla ve Habertürk’ün ana sponsorluğunda gerçekleşen “Sokağımdan Tarih Yazıyorum” projesi , tarih denen olgunun sadece savaşlardan ve anlaşmalardan ibaret olmadığına, bunun yanında kişisel tanıklıkların var olduğunu vurguluyor.
Genç Hayat Vakfı’nın gönüllüleri tarafından yürütülen projenin son sayısı Üsküdar’da yaşayanlar üzerine. Çalışma kapsamında birçok Üsküdarlıyla yapılan görüşmeleri gazetede bulabilirsiniz.. Tuğrul Çağlayan/Memur, Ali Kocatepe/Taş Ustası, Cevdet Ateş/Berber bunlardan yalnızca bazıları… ve Üsküdar Belediyesi bunların bir kısmını gazete çıkararak yayımlamıştır
Bu röportajların tamamı Sokağımdan Tarih Yazıyorum projesinin web sayfasından okunabilinir.
Röportaj sırasında çıkan birkaç güzel söz;
“İkinci sınıfla birlikte Latin alfabesine geçiş yaptık”
“Üsküdar’ın beşte biri vardı, beşte dördü bahçeydi”
“İş sıkıntısı, insanları merkeze, büyük şehirlere sevk etti”
“Üsküdar’da din, etnik kökenden kaynaklanan bir hoşgörüsüzlüğe henüz rast gelmedim”
“Dostluklar, komşuluklar çok güzel ama eskilerde, eski insanlarda… “
“Burası kadar beni mutlu eden başka yer yok”
“Amigo’yu, Duduka’yı tanımayan Kuzguncuklu değildir”
“Yemekler günlük yapılır, tel dolaplarda saklanırdı”
“Bu yakanın bir Üsküdar’ı bir de Kadıköy’ü vardır”
“ Beş nesil Üsküdarlıyım: dedem, babam, ben, oğlum ve torunum”
“Macuncu geldiği zaman mani söylerdi uzun uzun”
“Çok cefakâr olması lazım insanların birbirlerine”

NOT: Gazetelerinizi Gönüllü Programı Ofisinden temin edebilirsiniz.

YAZAN: CANSU ÜNAL

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder