17 Kasım 2009 Salı




Günaydin herkese,

Umarım hepimiz için güzel bir gün olur.

7 kasim koordinasyon toplantisina katılanlar hatırlayacaktır. 1 Aralık Dünya Aids Günü.

1989'dan beri dünyada HIV pozitif hakkındaki spekülatif bilgiden kurtulmak, gerçekleri öğrenmek ve HIV pozitifle yaşayanlarla dayanışmak için kutlanıyor. Geçen yıl hatırlarsınız Beyoğlunda çok güzel etkinlikler olmuştu. Bu yılki düzenleme komitesinin toplantısına biz de gönüllü programı olarak gittik. Yanımızda gönüllümüz Arzu Ataöver de vardı. Şimdi 1 Aralık Programı belli oldu. Dolayısıyla bizim dahil olabileceğimiz etkinliklerde.

Ama dedik ki "1 Aralıkta hep beraber olmak için önce HIV pozitif hakkında bilmemiz gerekenleri iyice bir öğrensek mi?" Sonra da dedik ki evet:) İsin ehline kostuk. Pozitif Yaşam Derneği de sağolsun bu yoğun dönemlerinde bize 2 saatlik bir atölye/eğitim yapabileceğini söyledi. Biz de 21 Kasım Cumartesi Sepetçiler Kasrında 11.30'da buluşmaya karar verdik. En az yarim saat önce gelenlerle sıcak poğaçalarımızı yeriz:) Sonra da eğitmenimizle 2 saat HIV pozitif gerçekten neymiş onu konuşuruz. Hatta diğer destekleyen kuruluşlardan birileri de gelsin ki tanışalım kaynaşalım bu vesileyle.

Geçen yıl bu eğitimi 20 kişilik bir grupla birlikte almıştım. Bizim çok tartıştığımız, sinirlendiğimiz, güldüğümüz (hatta bazılarının ağladığı) iki saat olmuştu. O eğitimden sonra ben çok yol aldım. Çiğdem hafta sonu bütün programını alt üst ederek Sepetçiler'e geliyor. Ne kadar kalabalık olsak da kızmayacak söz verdi:) Ancak Sepetçiler Kasrı Camlı Köşk salonunun kapasitesi yaklaşık 70 kişiyle sınırlı. Bu yüzden katılımınızı 20 Kasım Cuma 17.00'ye kadar gonullu@istanbul2010.org adresine iletmenizi rica ediyorum.

Eğitim tarih ve yeri: 21 Kasım 2009, 11.30-13.30, Sepetçiler Kasrı, Sirkeci.

Egitim akışı:

- HIV / AIDS Tıbbi Boyutu
  • Bulaş ve bulaşmama yolları
  • Terminoloji
  • Tanı ve testler
  • HIV ile yaşayan bir kişinin tedavi ve takibi

- HIV / AIDS Sosyal Boyutu

  • Mandalina Kabukları ses kaydı dinlenmesi
  • Ayrımcılık ve Damgalama

- Pozitif Yaşam Derneği (PYD)

  • PYD Kimdir?
  • Projeleri

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder