9 Aralık 2009 Çarşamba

İstanbul Kültür Gezilerimiz Başlıyor

Merhaba ;
Gönüllü Programı Gezi Ekibi gururla sunar. 2010 gönüllülerine İstanbul'un tarihi ve kültürel mirasını tanıtmak amacıyla düzenleyeceğimiz İstanbul Kültür Gezileri'nin birincisi bu hafta pazar günü gerçekleşecek. Katılmak isteyen gönüllülerimiz burçe_ur@hotmail.com adresine gönderecekleri mesajalütfen telefon numaralarını da eklesinler . İşte Detaylar.

Gezi Adı : Tarihi Yarımada-1
Gezi Tarihi : 13 Aralık 2009 Pazar
Gezi Saati : 09:30 - 16:00
Rehber : Volkan Akoluk
Buluşma : Million Taşı (Yerebatan Sarnıcı Giriş Kapısı)

Adım Adım İstanbul gezilerimize tüm yolların sıfır noktası olarak nitelenen ve yüzyıllarca evrenin merkezi olarak kabul edilen Million Taşı önünde buluşarak başlıyoruz. İnsanlık tarihinin gördüğü bu en efsanevi, en eski, en güzel şehirlerinden biri olan İstanbul’da hep birlikte uzun bir zaman yolculuğuna çıkıyoruz.Yer üstündeki göz kamaştırıcı yapıları gezmeden önce İstanbul’un en eski sırlarından birine vakıf olmak için yer altına iniyor ve yüzyıllarca İstanbul’ a hayat vermiş olan Yerebatan Sarnıcı’nı ziyaret ediyoruz. Ardından hep beraber Kutsal Bilgelik Kapısı’ndan giriş yaparak Ayasofya’nın günümüze uzanan yaklaşık 1500 yıllık büyüleyici öyküsünü dinliyoruz. Öğle yemeğimizden önce Osmanlı zamanında At Meydanı olarak adlandırılan Bizans İmparatorluğu’nun bir başka önemli yapısı Hipodrom’u ve dikilitaşları görüp hikâyelerini dinledikten sonra gezimizin birinci kısmını tamamlıyoruz. Öğle yemeğimizin ardından gezimizin ikinci kısmında bizlere Osmanlı’dan kalmış olan en değerli miraslardan biri olan Sultanahmet Camii’ni ve şu an Türk İslam Eserleri Müzesi olarak kullanılmakta olan İbrahim Paşa Sarayı’ nı ziyaret ederek Tarihi yarımada gezilerimizin birincisini tamamlıyoruz.